Seler naciowy, ze względu na swój specyficzny smak, wielu z nas omija szerokim łukiem. Liczne walory odżywcze tego warzywa sprawiają, że jednak warto dodać go do codziennej diety.

Seler naciowy to kwintesencja “zieleniny”. Każdy wie, że jest dla nas dobra, ale praktycznie nikt nie lubi jej jeść. Może jednak uda nam się Ciebie przekonać do jego zalet?

Zacznijmy od witaminy C. Pewnie niewielu z Was wie, że w selerze jest jej niemal dwukrotnie więcej niż w większości cytrusów. Spożywając seler naciowy dostarczysz organizmowi również naturalnej witaminy B kompleks, PP i kwasu foliowego.

Dzięki tym wszystkim składnikom seler naciowy pasuje idealnie do diet oczyszczających i odchudzających.  Jest on wyjątkowo niskokaloryczny, szczególnie w surowej formie (jako zimna przekąska lub składnik wyciskanego w domu soku). Dzięki działaniu drenującemu możesz wspomóc walkę z cellulitem i obniżyć ciśnienie tętnicze.

Wszystkie zalety odżywcze nie zmieniają faktu, że wielu z was po prostu nie trawi smaku tego warzywa. Spieszymy z pomocą! Wykorzystując seler jako jeden z wielu składników soku możesz skutecznie go “ukryć” nie tracąc wszystkich składników, o których wspomnieliśmy wcześniej


Koktajl Super Detox

2 łodygi selera naciowego
1 szklanka pokrojonego ananasa
1 szklanka pokrojonego melona
1 grejpfrut
1 limonka

 

Seler doskonale łączy się tu z naszym owocem miesiąca – ananasem. Dodatek melona i cytrusów daje w efekcie słodko-kwaśny smak i prawdziwą bombę witaminy C.


Jeżeli szukasz innych sposobów na zastosowanie naszego warzywa miesiąca w swojej kuchni polecamy książkę Vege Na Diecie. Znajdziesz w niej m.in. przepis na pyszny warzywny placek z selera.

Pamiętaj: seler nie taki straszny jak go malują 🙂

 

 

Przeczytaj więcej w książkach naszej ekspertki: